Klášter Albeos je jedním z těch realitních klenotů, které volají po důstojném přežití, nejen jako slavná ruina, ale jako živá a užitečná budova, modernizovaná na dobu.
Jeho existenci lze vysledovat až do roku 1071, kdy jej královna Urraca udělila katedrále Tuy, přičemž údaje naznačují, že pochází z konce 10. století. Znovu se objevuje v roce 1199 v závěti Urracy Fernandeze a v roce 1499, kdy klášterní život v Albeosu ustal v důsledku reformy benediktinských klášterů. Poté pokračoval ve svém úpadku až do disamortizace v roce 1835, kdy přestal být využíván jako církevní stavba.
Tak to dosáhlo našich dnů, podléhalo postupné zkáze. Z původní stavby zůstala obdélníková budova, ke které jsou na jedné z jejích delších stran připojeny dvě jednoduché sousední místnosti. Nadpraží dveří jednoho z nich je náhrobní deska s vyobrazením ženské postavy, jejíž stav sice neumožňuje rozeznat, komu by mohla odpovídat, ale vzhledem ke své starobylosti by mohla pocházet z doby výše zmíněného. Doña Velasquita.
Druhý má půlkruhový oblouk složený z klenutých a hladkých kleneb, otočených přímo přes zárubně, také bez jakéhokoli typu lišty. Tympanon tohoto oblouku je tvořen působivým oboustranně vyřezávaným monolitickým kusem, z nichž jeden s patkovým křížem, nad nímž je překryt kruh a druhý kříž složený z kombinací půlkruhů, tedy tzv. uzlový kříž.
Druhé frontě předsedá sedící a čiperný Maiestas neboli Pantokrator, který v levé ruce drží knihu a pravou žehná. Anděl a cherubín, stojící, opírající se o překlad a svými křídly příkladně přizpůsobenými prostoru, do kterého jsou vloženi, drží mandorlu, ve které jsou zarámováni. Jako podpěra tympanonu slouží dvě konzoly s beraními hlavami, osazené střídavě na ostění s hranami profilovanými konkávním prolisem a zdobené knoflíky. Tento kus sám o sobě ospravedlňuje zařazení Albeos mezi nejpozoruhodnější pozůstatky španělské románské architektury.
Větší místnost, nyní bez střechy, je tvořena silnými žulovými kvádrovými stěnami. Kvádry, většinou dobře hranaté a dokonale usazené, jsou různých velikostí. Za zvláštní zmínku stojí kusy mnohem větší délky než šířky, které se v románském období a před 12. stoletím nevyskytovaly. Tato místnost má také půlkruhově klenuté klenby s jednoduchou výzdobou. Velmi pozoruhodné jsou zednické značky a ozdobné motivy na některých kvádrech, stejně jako stopy existující na jeho stěnách, které naznačují, že měl dvě patra, takže podle odborníků šlo v určitém okamžiku o obydlí.
Hovoříme o zcela unikátní nemovitosti s mimořádnými historickými a uměleckými hodnotami.
Úkolem je samozřejmě najít možný užitečný cíl. Stopy dřívějšího použití nás vedou k zamyšlení nad možnou řádně zdokumentovanou a reverzibilní obnovou. Pokud se podíváme na Google, můžeme vidět důležitost Albeos ve vinařské oblasti, která nabývá na obrovské důležitosti a která nám začíná dávat vodítka o možném využití. Vinařská oblast Condado má významné ředitelství vinařství v Crecente, z nichž některé používají Albeos jako součást své značky. Xunta de Galicia má zájem na rozvoji turistického zájmu této oblasti a musí s přízní pohlížet na posílení kulturní památky, jako je tato, zejména pokud spojuje atraktivitu a propagaci místních produktů.
Návštěvy rozdělené podle země původu
Změna časového období
Pro lepší využití stránek Realigro si nastavte své preference ohledně jazyka, měny, čtverečních metrů nebo čtverečních stop.
Set se Nezobrazovat znovu